Posted on

Work-out onder werktijd

Workout onder werktijd

Alle oefeningen doe je rechtopzittend op je bureaustoel. Zet je voeten plat op de grond, recht onder je knien.

Schouders

Draai cirkeltjes met je schouders. Til ze omhoog en rol ze in de richting van je rug naar beneden. Herhaal dit minstens 8 keer en verander de draairichting.

Borst

Ga iets voorover zitten en leg je armen achter je lichaam over je stoelleuning. Trek nu je schouderbladen samen en houd dit 10 tot 30 seconden vast.

Wervelkolom

Leg je rechterhand op de buitenkant van je linkerdij en reik naar achteren met je linkerhand. Houd je rug recht terwijl je draait. Rek niet verder dan je prettig vindt en houd de spanning 10 tot 15 seconden vast. Doe dit 8 keer aan elke kant.

Nek

Ontspan je schouders. Leg je rechteroor op je rechterschouder, zonder de schouder op te trekken. Leg je rechterhand over je hoofd heen op je linkeroor en duw je hoofd iets naar beneden. Voel je weinig spanning, kantel je hoofd dan schuin naar voren richting je rechteroksel. Houd de spanning 10 tot 30 seconden vast en doe ook de linkerkant.

Buikspieren

Strek je ruggengraat en span je buikspieren aan. Buig je ruggengraat vervolgens iets naar voren. Houd de spanning 30 seconden. Doe dit 4 keer per uur.

Je echte leeftijd-voordeel: Door regelmatig je bewegen en stress tegen te gaan, kun je je echte leeftijd met 2 tot 8 jaar verlagen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *