Posted on

Ga toch fietsen!

Ga toch fietsen

Ongeveer de helft van de ritten die we met de auto maken, is korter dan vijf kilometer. Prima op de fiets te doen dus…

Wie kent doet het nu niet: je moet naar de supermarkt, drie straten verderop. Je kunt op de fiets, maar eenmaal buiten laat je je toch weer verleiden door de heilige koe. Stom, want bij de winkel moet je nog minutenlang zoeken naar een parkeerplaats en bedenk je je dat de fiets waarschijnlijk een stuk sneller was geweest. Bovendien had je meteen even aan je Echte Leeftijd kunnen werken, want…

…fietsen verkleint de kans op hart- en vaataandoeningen, zoals een te hoge bloeddruk. Uit een omvangrijke studie onder 10.000 personen bleek dat iemand die meer dan 30 kilometer per week fietst, 50 procent minder risico loopt op het krijgen van hart- of vaatproblemen.

…met een uur fietsen verbruik je zon 300 calorin. Als je dat iedere dag doet, kun je je gewicht op peil houden.

…fietsen is goed voor je houding en je evenwicht. Uit een Nederlands onderzoek is gebleken dat fietsen zowel rug- als nekklachten vermindert.

…onderzoek heeft aangetoond dat je stress, depressies en chronische vermoeidheid kunt voorkomen door regelmatig te bewegen.

…door in de frisse buitenlucht te zijn, krijgt je huid een natuurlijke gloed. Dat ziet er niet alleen gezond uit, je voelt je er ook lekker bij.

…fietsen is minder belastend voor je botten dan bijvoorbeeld joggen. Dat verkleint de kans op blessures.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *