Posted on

Een wekelijks handje cashewnoten

Kan een snack als cashewnoten, waar zeventig procent vet in zit, goed voor je zijn? Je zou het niet verwachten, maar het antwoord op deze vraag luidt volmondig: Ja!.

Er zijn namelijk twee soorten vetten: verzadigde en onverzadigde. De eerste soort zorgt ervoor dat het cholesterolgehalte in ons bloed stijgt. Hierdoor slibben de aderen en bloedvaten dicht en dat verhoogt de kans op hart- en vaatziekten. Het is dus verstandig om zo min mogelijk verzadigde vetten in je dieet op te nemen. Je vindt deze vetten terug in rundvlees, roomboter en chocola.

Omdat vet wel belangrijk voor je gezondheid is, moet je wel voldoende van dit goedje binnen krijgen. De ideale vervanging voor de verzadigde vetten, zijn de onverzadigde vetten. Die zorgen er juist voor dat je cholesterolgehalte in je bloed daalt. Onder andere olie, vis en dus ook noten, zijn voorzien van de nodige onverzadigde vetten.

Moet je je nu helemaal vol gaan eten aan bijvoorbeeld cashewnoten? Nee, dat is weer niet verstandig. Cashewnoten zitten vol calorin en die zijn weer slecht voor je gezondheid. Wij adviseren daarom wekelijks een handjevol cashewnoten. Lekker, en in die hoeveelheid ook nog eens hartstikke gezond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *